Fotogeniczna marka: Magda Bek

Fotogeniczna Marka: wywiad z Magdą Bek

Kilka zdań o Tobie: czym się zajmujesz?

Jestem strategiem i socjologiem. Pomagam głównie kobietom (choć miałam też kilku klientów płci przeciwnej 😉 ) działać skuteczniej w mediach społecznościowych i internecie. Pomagam stworzyć spójną komunikację, zgodną z wartościami, mocnymi stronami. Przeprowadzam analizy, tworzę plany działania, przygotowuję kampanie sprzedażowe. Moją super-mocą są umiejętności komunikacyjne, empatia, budowanie relacji. Lubię pomagać ludziom, wspierać ich w działaniach, lubię rozmawiać i słuchać. Moje klientki uświadomiły mi, że umiem wydobywać mocne strony, zauważać i podkreślać to, co czasem wydaje się oczywiste.

Co zmotywowało Cię do zrobienia sesji wizerunkowej?

Wiem, jak ważne są dobre i profesjonalne zdjęcia. Są one pomocne zarówno na stronie internetowej, jak i w mediach społecznościowych. Z jednej strony oczywiście miałam świadomość, że sesja wizerunkowa jest przydatna, z drugiej – miałam wiele obaw, blokad, aby „otworzyć” się przed obiektywem aparatu i aby zdjęcia były takie jak chcę – profesjonalne, ale na luzie, pokazujące także to, jaka jestem na co dzień.

W jaki sposób szukałaś fotografa? Jakie miałaś oczekiwania?

Szczerze mówiąc nie szukałam aktywnie fotografa, bo sesja zdjęciowa była czymś co mnie przerażało, więc odsuwałam ten temat na „kiedyś”. Agnieszka ujęła mnie dużą empatią i cierpliwością. Stopniowo przekonywała mnie, że każda kobieta jest fotogeniczna, że i ja mogę mieć fajną sesję, na której będę czuła się dobrze. I to się spełniło – z ogromną pomocą Agnieszki!

Jak przygotowywałaś się do sesji zdjęciowej?

Przed sesją zdjęciową, zapisywałam w telefonie inspiracje zdjęć, które mi się podobają – takich, jakie chciałabym mieć. Omówiłam z Agnieszką moje inspiracje. Otrzymałam także dużo pomocnych wskazówek, na co zwracać uwagę podczas sesji, jakie akcesoria mogą być przydatne. Wybrałyśmy także miejsca, w których będzie można zrobić sesję. Po wskazówkach Agnieszki i jej wielkim wsparciu, czułam się spokojniejsza.

Co czułaś przed sesją, w trakcie i po sesji? Co czułaś, kiedy zobaczyłaś zdjęcia?

Przed pierwszą sesją czułam spory stres i miałam nawet moment zwątpienia, aby zrezygnować (już kiedyś mi się to zdarzyło). Ale powiedziałam sobie, że spróbuję – najwyżej mi się nie spodoba. W trakcie sesji wsparcie Agnieszki było nieocenione! Jej entuzjazm był zaraźliwy, a wskazówki podczas sesji nieocenione. Z każdą minutą było coraz fajniej i łatwiej, a pod koniec sesji stwierdziłam, że mi się podobało 🙂 Przy kolejnych sesjach zdjęciowych z Agnieszką, czułam się już o wiele bardziej swobodnie i czerpałam coraz więcej frajdy z tego czasu. Gdy zobaczyłam zdjęcia, byłam zachwycona! Były dokładnie takie, jak chciałam. Naturalne, z uśmiechem i luzem, do tego profesjonalne, ale jednocześnie nie „sztywne”. Dodatkowo, pierwsza sesja zdjęciowa odbywała się na słonecznej Majorce, więc piękne widoki potęgowały efekt „wow”.

Twoje ulubione zdjęcie z sesji to… dlaczego akurat to?

Mam swoich kilka ulubionych zdjęć z sesji zdjęciowej. Agnieszka jest autorką moich 3 sesji zdjęciowych. Każda z nich miała swój niepowtarzalny styl. Skoncentruję się na pierwszej sesji zdjęciowej. Moje ulubione zdjęcie to zdjęcie, które jest widoczne jako pierwsze na mojej stronie internetowej (przesyłam w załączniku). Jestem na nim radosna, uśmiechnięta, wyluzowana, a dodatkowo moim atrybutem jest filiżanka z kawą (uwielbiam kawę!).

Jak i gdzie używasz zdjęć z sesji wizerunkowej?

Moich zdjęć używam w wielu miejscach. Wykorzystuję je zarówno na mojej stronie internetowej, w mediach społecznościowych, w newsletterze, a także w materiałach PDF, które tworzę.

Jak zdobywasz klientów? Czy Twoi klienci zwracają uwagę na zdjęcia, które publikujesz? Czy uważasz, że zdjęcia pomagają Ci w zdobywaniu klientów?

Klienci trafiają do mnie w różny sposób. W działaniach, które prowadzę staram się dostarczać dużo wartości, poprzez treści w mediach społecznościowych, na blogu, w newsletterze. Stawiam także mocno na relacje, lubię pomagać i rozmawiać. Część klientów trafia do mnie także z polecenia. Myślę, że profesjonalne zdjęcia są ważnym elementem, który wzmacnia wizerunek. W mediach społecznościowych, w internecie ważna jest jakość tego, co publikujemy – zdjęcia, grafiki oraz treść. Te wszystkie elementy świetnie się uzupełniają i warto jest zadbać o każdy z nich.

Jedna rada dla osoby, która wciąż waha się przed zrobieniem sesji zdjęciowej.

Podzielę się więcej, niż jedną radą 🙂 Wybierz fotografa, w którego towarzystwie czujesz się dobrze – z którym zbudujesz więź, poczujesz flow, który będzie Cię wspierał i zrozumie Twoje obawy, lęki, ale także oczekiwania wobec sesji zdjęciowej. Zbieraj inspiracje – zdjęcia, które Ci się podobają. Pomyśl, w jaki sposób chciałabyś, aby wyglądały Twoje zdjęcia. Przygotuj akcesoria, których używasz w swoim biznesie, w ten sposób podkreślisz to czym się zajmujesz, ale i wyróżnisz się, a efekt końcowy zaskoczy pozytywnie Ciebie i Twoich odbiorców. Bądź sobą, postaraj się zachowywać naturalne, dużo się uśmiechaj 🙂

Na koniec podaj proszę linki do swoich miejsc w sieci:

Strona internetowa: http://www.magdabek.pl/
FB: https://www.facebook.com/magdabekpl
Instagram: https://www.instagram.com/magdalena_bek/
LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/magdalena-bek/
Przydatne narzędzia social media (i nie tylko): http://www.magdabek.pl/pdf-przydatne-narzedzia-social-media/

    Leave a comment

Total: